Gezonde campagne vorm gegeven voor de Avondvierdaagse Uden

Udense uitdaging

De Udense uitdaging is de verbinder tussen het bedrijfsleven en stichtingen en verenigingen. Zij zorgen ervoor dat bedrijven zoveel mogelijk op vrijwillige basis en kosteloos stichtingen en verenigingen ondersteunen met maatschappelijk verantwoorde projecten. De avondvierdaagse gezonder maken is daar één voorbeeld van. Ze hebben Creabron gevraagd om het mee vorm de campagne vorm te geven.

ontwerp en realisatie campagne voor udense uitdaging

Missie

Ons uitgangspunt was de kinderen bewust maken dat ze binnen die 1,5 uur dat ze aan het lopen zijn tijdens de avondvierdaagse geen snoep nodig hebben maar dat ze ook plezier kunnen hebben door gezellig samen te lopen en met dans, beweging en een gezonde snack tussendoor. En het levert ook minder zwerfafval op!

Resultaat

📣 Onze doelgroepgerichte aanpak resulteerde in een uitgebreid promotiepakket met: dubbelpagina Avond4Daagse boekje, opvallende verwijzing op de homepage, posters, communicatiebrieven en flyers met wist-je-datjes tijdens de avond4daagse Uden.

We hebben ons best gedaan met een low-budget toch een waardevolle campagne neer te zetten.

Zoek jij ook een creatieveling die je wensen of ideeën kan vormgeven?

Creabron kan een perfect passend verlengstuk zijn. Ik vul aan waar nodig! Met mijn creativiteit, snelheid en accuraatheid verspreidt ik snel uitingen die passen binnen een eventuele huisstijl of strategie.

Ontwerp flyers voor de A4D Uden

Samenwerking met de Udense Uitdaging

Omdat ik zelf ook al jaren meeloop met de avondvierdaagse begreep ik meteen de noodkreet om hulp en was ik erg enthousiast om mee te helpen aan deze campagne.

De Udense Uitdaging heeft verschillende bedrijven en organisaties uit Uden bij elkaar getrommeld en samen zijn we in gesprek gegaan om te kijken hoe en wat we binnen een vrij kort tijdsbestek en laag budget kunnen realiseren.

Ik kon daar mijn moederrol en ervaring hoe de kinderen met bepaalde dingen omgaan goed gebruiken in de onderzoeksfase van doelgroepbenadering. En daarna op een speelse maar toch duidelijke manier de boodschap overgebracht op zowel de kids als de ouders en de scholen.

Tijdens de avondvierdaagse heb ik zelf mogen ervaren hoe iedereen met de campagne om ging. Er werd al heel veel minder gesnoept en er deden veel kinderen en zelfs ouders ook leuk mee met de warming-up dansjes. Super om te zien!

Waarom Creabron?

  • Creatief
  • Rebels
  • Enthousiast
  • Aandacht voor het werk
  • Betrouwbaar
  • Respectvol
  • Ondernemend
  • Nauwkeurig
Grafisch vormgever Anke Verbeek

Voorbeelden van uitingen die we op social media hebben gebruikt

FB uitingen ontwerp Creabron
fb uitingen vormgeven voor de avondvierdaagse
fb post over avondvierdaagse uden

Waar ik op let bij grafisch ontwerp en vormgeving

  • Wat is de doelstelling
  • Wie is de doelgroep
  • Hoe gaan we de doelgroep aanspreken
  • Herkenbaarheid uitstralen
  • Origineel en uniek zijn

Vitaliteits-campagne-A4D-Uden_Creabron

– Carla haar reactie –

Anke, wat heb jij toch leuke ideeën en wat zien ze er stuk voor stuk super uit!

Carla Blom | Manager Udense Uitdaging