Logo ontwerp voor
Cinta spirituele praktijk – Uden

Cinta

De bedrijfsnaam ‘Cinta” is deels de naam van Cindy van Groesen die de praktijk Cinta heeft opgericht. Maar staat ook voor “Liefde” in het Grieks. Zij heeft haar hooggevoelig-, helderwetend- en heldervoelendheid omgezet in de praktijk om daarmee andere te kunnen helpen. En niet op een zweverige manier maar juist met beide voeten op de grond…

Super bijzonder om voor Cinta aan de slag te mogen gaan. Want ja, ook ik trek mijn ideale klanten aan en heb affiniteit met spirituele diensten. En vond het daarom echt een eer om gevraagd te worden. En super interessant om onderzoek te doen in haar diensten, haar doelgroep en “conculega’s”

onderzoek voor logo ontwerp

Missie

Mijn missie was om ervoor te zorgen dat Cinta een eigen uniek logo krijgt wat niet te zweverig oogt, goed bij Cindy (de persoon achter Cinta) past en waarmee we haar ideale klanten kunnen bereiken.

Hieronder een aantal kernwaarden en diensten die uit ons kennismakingsgesprek ontstonden en waarmee ik

aan de slag ben gegaan om daar een passend logo en stijlkaart voor te maken zodat we die later kunnen doorvoeren in een visitekaartje en website.

Ontwerp en realisatie visitekaartje voor Cinta uit Uden

Resultaat

Het logo is een combinatie van moderne vormen en sierlijke vormen die meer betekenis hebben dan alleen de vorm. Ook de lettertypes zijn een combinatie van strak en modern met sierlijk en persoonlijk.

De pastelkleuren gecombineerd met het goud geeft de perfecte uitstraling en kernwaarden weer die passen bij Cindy.

Creabron ontwerpt een uniek logo wat je kan toepassen in verschillende uitingen. Het geeft jouw bedrijf een eigen identiteit en zal je ideale klanten aanspreken.

huisstijl kleuren en lettertypes voor Cinta

Wil jij meer informatie over de betekenins van een logo ontwerp, kleurkeuzes of lettertypes? Benieuwd welke bij jouw bedrijf of persoon passen? Bel gerust :-)

Het ontstaan van het logo ontwerp

Ik ben uitgegaan van een modern lettertype in combinatie met sierlijke vormen zoals de lotusbloem gecombineerd met de moderne mandela.

De eigenschappen van een lotusbloem;
Het staat voor de ziel en de menselijke groei. Hierbij geven de wortels in de modder het begin aan, wanneer je nog onbewust bent. De steel staat symbool voor het levenspad, welke leidt naar de bloem, het bewustzijn.

En de Mandela staat symbool voor oneindigheid van het leven.
Een Mandela geeft als het ware een blauwdruk van de oneindige kosmos weer. Zo’n mooie eigenschappen die ik heb ontdekt tijdens mijn onderzoeksfase en waar ik een mooi beeld bij heb kunnen vormen.

Door deze twee in een modern maar ook vrouwelijke stijl en met zachte pastelkleuren weer te geven straalt het precies uit waar Cinta voor staat. Haar Missie en visie is hierin terug te zien en Cindy voelt zich aangevuld met dit logo om zo haar ideale klanten te gaan bereiken en helpen.

Waar Creabron op let bij een logo en huisstijl ontwerp

  • Passend bij de persoon achter het bedrijf.
  • Het moet de ideale klant aanspreken.
  • Herkenbaarheid uitstralen.
  • Origineel en uniek zijn.

Bedankt Cindy, voor onze fijne samenwerking en jouw mooie reactie op de logo ontwerp presentatie.

Ik vind de logo’s die je hebt gemaakt echt prachtig en zeker ook jouw uitleg erbij. Mooi werk hoor!
Ik vind logo 3 en logo 6 het mooiste. Kan eigenlijk bijna niet kiezen, maar logo 3 past het beste bij mij denk ik. Ik weet dat veel spirituele praktijken lotusbloemen als symbool gebruiken en dat aspect is dan misschien niet echt uniek, maar ik vind het prachtig en ik hou ervan.

Het goud in logo 6 spreekt me erg aan, maar ik denk dat dat in logo 3 misschien niet echt zou passen. Eigenlijk vind ik het gewoon mooi zoals je het hebt gemaak, heel mooi zelfs. Is het mogelijk dat je in logo 3 toch nog iets probeert met goud gewoon om het nog even te zien hoe dat zou zijn of ben ik dan lastig? Lettertype vind ik sowieso ook erg mooi.

Het wordt voor mij in elk geval logo nr 3!